Thursday, September 09, 2004

Terima Kasih Sayang


"Kita jatuh cinta bukan sebab berjumpa dengan
orang yang sempurna tetapi setelah kita belajar
menerima segala yang ada pada diri dia."

Mutiara kata diblog Eisya mengingatkan aku pada perbualan telefon antara aku dan dia tempohari. Dia memulakan bicara dengan satu soalan yang menyebabkan aku hilang kata-kata untuk seketika.

"What if i don't love you anymore".

Tak tahu apa yang kurasa masa itu, betul ke apa yang kudengar? Setelah bersoaljawab, akhir aku dapat mengerti kenapa soalan itu diajukan. Dia tidak mahu aku rasa menyesal di kemudian hari kerana memilihnya. Tidak mahu aku bergelar j**** pada awal perkahwinan kami. Aduh..terlalu jauh dia berfikir. Bukan aku tak pernah berfikir tentang itu, pernah tapi aku sudah mengambil keputusan untuk bersama dia.

Walaupun ianya seketika cuma, aku sudah bersyukur disayangi dia dan aku berharap aku dapat membahagiakan dia. Dia kata aku tak faham situasi dia yang sebenarnya. Memang aku tidak tahu sejauhmana seriusnya kerana dia tidak mahu bercerita. Tak mahu aku risau katanya dulu dan aku tidak mahu mendesak. Aku sudah menerima dia dengan seadanya. Jika tidak, aku sudah pun menarik diri bila mengetahui keadaan dia.

Sayangku mengatasi segalanya. Aku ingin berada disisinya mengharungi segala apa pun. Cuma aku rasa sedih bila dia kata dia tidak mahu aku menyesal..seolah-olah mempertikaikan penerimaanku dan membiarkan persoalan itu bermain difikirannya sebegitu lama.



"Kan senang kalau i kata i don't love you anymore, but i couldn't".

Tika itu aku rasa hidup macam novel² yang pernah kubaca. Hero/heroin dalam novel menyatakan atau melakukan sesuatu untuk membolehkan pasangannya meneruskan hidup tanpa kehadiran dia semata kerana tak mahu pasangannya merasa sedih bila dia 'pergi' nanti.

Kini baru aku faham kenapa dia belum bersedia..ini adalah satu daripada sebabnya. Jika inilah perjalanan hidup yang sudah tertulis di Luth Mahfuz sana, aku redha.



P/S
Terima kasih Sayang. Kini diri ini lebih memahami.


If You're Not The One - Daniel Bedingfield

If you’re not the one
Then why does my soul feel glad today?
If you’re not the one
Then why does my hand fit yours this way?
If you are not mine
Then why does your heart return my call
If you are not mine
Would I have the strength to stand at all

I never know what the future brings
But I know you are here with me now
We’ll make it through
And I hope you are the one I share my life with

I don’t want to run away
But I can’t take it, I don’t understand
If I’m not made for you then why does my heart tell me that I am?
Is there any way that I can stay in your arms?

If I don’t need you then why am I crying on my bed?
If I don’t need you then why does your name resound in my head?
If you’re not for me then why does this distance maim my life?
If you’re not for me then why do I dream of you as my wife?

I don’t know why you’re so far away
But I know that this much is true
We’ll make it through
And I hope you are the one I share my life with
And I wish that you could be the one I die with
And I pray in you’re the one I build my home with
I hope I love you all my life

I don’t want to run away but I can’t take it, I don’t understand
If I’m not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?

‘Cause I miss you, body and soul so strong that it takes my breath away
And I breathe you into my heart and pray for the strength to stand today
‘Cause I love you, whether it’s wrong or right
And though I can’t be with you tonight
And know my heart is by your side

I don’t want to run away but I can’t take it, I don’t understand
If I’m not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I could stay in your arms






No comments: