Friday, February 18, 2005

Persoalan Kahwin

Semenjak aku nak pindah rumah ni, persoalan itu timbul lagi. Persoalan bila nak kahwin. Kadang-kadang penat juga nak menjawab.


Kes 1


Mak Long :
Sekarang dah ada kereta dan rumah, carilah seorang yang baik-baik buat suami. Takkan nak hidup sorang-sorang. Perempuan sekarang ni bila dah ada kerja dan harta, dah malas nak cari suami.
Aku ( dalam hati ):
Ish, Mak Long ku ni..ke situ pulak. Bukanlah tak nak, Insya'allah jika ada jodoh ( hopefully dengan sidia ) kahwinlah aku.
Kes 2

Mak Lang :
Ni dah ada rumah, carilah suami pulak. Tak kaya pun tak apa, asalkan baik. Jom Alang bawa mandi bunga.
Aku ( dalam hati ):
Alamak...mandi bungalah pulak.
Ada satu quote yang berbunyi " Nice guys are hard to find. There are either married or gay or have girlfriend." Mungkin ada kebenarannya. Aku dah malas nak jawab persoalan pasal kahwin ni. Insya'allah, ada jodohku nanti.

No comments: