Monday, August 02, 2004

Rindu Pada Semua


Malaysia is still the best...itulah yang dapat aku katakan. Aku rasa ramai yang sependapat denganku. Walaupun pun negara lain lebih maju dan canggih, Malaysia still has that 'unique personality'. Aku rasa bangga juga bila a few Singaporean yang ku jumpa menyatakan betapa mereka menyukai KL and Malaysia as a whole. Malah sidia pun pernah menyatakan sedemikian. Masa itu aku tidak merasakan keistimewaan Malaysia namun pabila di sana, aku mula merasakannya dan merindui tanahairku.

Rindu juga aku pada kalian sebab tak dapat membaca blog² yang kusenaraikan di webpage ini. Rindu juga aku pada keluarga dan juga pada sidia. Sepanjang diriku disana , kami tidak berkesempatan untuk bertemu kerana kesibukannya. Lantaran itu dan ditambah dengan lain² faktor, aku jadi marah. Aku jarang marah, seingatku belum pernah aku marah sehingga tidak mengendahkan panggilan sidia. Kalau tak silap ada 8 kali dia menelefonku semalam tapi semuanya tidak kuhiraukan. Bukan aku tidak memahami tetapi haruskah aku seorang sahaja yang patut faham.Salahkah aku berbuat begitu? Tidak merasainya ketika itu..kini aku diulit penyesalan kerana tidak menjawap panggilannya. Teringatku pada satu English phrase "we usually hurt the one we love the most". Akukah itu? Aku tahu sidia seorang yang akan cuba menyelesaikan apa² masalah kami pada masa itu juga. Bukan aku tidak mahu menyelesaikannya cuma tidak mahu kemarahanan ku akan memburukkan keadaan. Telah kunyatakan kepada sidia tentang itu dan moga sidia akan faham.

P/S
Maaf jika dirimu terluka dengan sikapku. Bukan ingin melukai. Juga congrats..dirimu tahu kenapa.

No comments: