Thursday, June 03, 2004

Mampukah aku setabah dia?

Kelmarin setelah habis membaca apa yang dinukilkan olehUnsunghero, aku ter'click' blog HanyaSayang (HS). Pada mulanya, aku hanya sekadar ingin melihat sahaja tetapi bila aku terbaca yang kehilangan seseorang yang disayangi menyebabkan aku terpanggil untuk membaca kisahnya. Waktu yang sepatutnya aku dibuai mimpi telah aku gunakan untuk membaca catatan HS itu sedari awal. Mungkin kerana ceritaku pun lebih kurang macam itu. I am not sure if i will be as strong as her...dalam hati aku admire her courage. Aku belum mampu lagi..even sekarang ini pun jika dia berbicara pasal itu, tiada apa yang mampu aku lafazkan hanya air mata yang mampu menjelaskan segalanya. Kekerapan dia mengalami headache kadagkala merisaukan aku, namun tak pernah aku memberitahu. Apa yang aku buat right now is cheerish every moment and berdoa padaNya agar dia sentiasa sihat. Teringat aku pada satu phrase..i love you not because i need you but i need you because i love you.

mampukah aku berdiri
tanpa tonggak yang
menyokongku
mampukah aku berlari
tanpa sorakan yang
memberi semangat
mampukah aku
itulah persoalannya.

No comments: