Thursday, June 10, 2004

Que Sera Sera


Kawan baikku,Awin, bertanya this in our ym conversation today..
nor****: do u think we can b happy with who ever we ended up with?
Jawapanku padanya
walkthrulife: we will never know..will we?


Bila Awin mengajukan soalan ini, aku hanya tersenyum kerana ini bukan kali pertama, malah dia juga pernah bertanya. Jawapan yang kuberikan tetap sama.."we will never know but what we can do is try to make the best of it." Kita hanya manusia biasa, tidak dapat menjangka apa yang akan jadi pada 10 or 20 years down the road. Hidup kita adalah satu percaturan..you win some, you lose some. Kita hanya mampu merancang, Allah swt yang menentukan. Macam hari ini, aku planned to go for a jog kat Lake Garden dengan my colleague. Aku yang telah bersiap sedia dengan jogging attire menunggu kawanku dengan penuh semangat waja. Tiba² dia datang kepadaku, tersenyum dan berkata "Awak tak boleh jogginglah hari ini sebab trackbottom tertinggal kat rumah. Kita pergi esok ajerlah." Aku pun baliklah ke rumah..okay juga dapat tengok cerita Maya Mira.

Que Sera Sera..
whatever will be, will be
the future is not for us to see
Que Sera Sera..



Mungkin hidup kita tak seindah yang dirancangkan tapi bukahkah itu lebih baik daripada mengetahui apa yang lies ahead of us. Setiap apa yang berlaku itu ada hikmahNya...yang kita tak nampak pada masa ianya berlaku atau kita yang in denial akan hikmahNya. Aku seperti mereka punya rasa takut. Takut akan kegagalan, takut pada ketinggian ( masih blm mampu overcome phobia pada height ), takut akan kecewa lagi...bukankah itu normal? Acapkali aku melafazkan kata² di bawah...sejauhmana aku really percaya akan kebenarannya pun aku tak tahu. Is it worthwhile to let him go without even give it a try when you heart says he is the one for you? . Aku selalu berpesan kepada diriku dan Awin agar jangan menyandarkan terlalu banyak harapan pada sebuah percintaan. Instead of doing what my mind says, i follow my heart, doing totally the opposite. Rasanya tak salah jika menaruh harapan cuma sakitnya akan terasa bila ianya tersasar dari impian kita. Namun bukankah dari situ kita belajar untul menjadi yang lebih baik atau yang terbaik?



If you loves someones,
Set him/her free.
If he/she comes back
He/She is yours.
If he/she doesn't
It was never meant to be.





P/S : Tahukah dia yang aku rindu... adakah dia jua begitu? Jika rindu boleh diubati dgn panadol..alangkah mudahnya.

No comments: