Friday, December 24, 2004

My Kelisa and Discount Money

Semalam gi ambil kereta kat Midvalley. Disebabkan tak berani nak drive, aku pun ajak my best friend tolong drive kereta tu. Tengah2 dah check semua benda, salesman tu kata ada good news.


Aku : Tadi kata ada good news.
Salesman : Ha'ah kak. Masa beli kereta tak ada diskaun. Sekarang ada discount. Saya akan cuba    dapatkan discount untuk akak.
Aku : Baguslah tu..cubalah dapatkan discount tu.
( Dalam hati kata "bagus tu...boleh buat beli barang rumah" )
Salesman : Saya cubalah tapi saya nak minta sikit.
Aku : Berapa discount yang akan dapat roughly?
Salesman : Lebih kurang RM 800
Aku : Kalau nak mintak sikit tu berapa?
Salesman : RM 300 boleh
( Dalam hati kata "mak oii!! Banyaknya )
Aku : RM 200 okay.
Salesman : Ermmm
Aku : Dapatkan discount tu dulu. Nanti bincang kemudian.
Salesman : Saya cuba.


Olehkerana masih takut nak bawa kereta, aku ajak Awin overnight kat rumah aku. We headed to rumah Awin. Sampai ajer area rumah Awin, she asked me to drive. Alamak...camner ya. Tapi alhamdulillah, bolehlah sikit2 cuma kena belajar kawal steering.

Pagi tadi, ramai yang tanya pasal kereta aku. Aku cakap aku tak bawak, tinggal kat rumah. Pastu aku pun cerita kat my colleagues kat office ni pasal discount tu. Ramai yang marah sebab kenapa salesman tu nak minta the discount money since he dah earn the commission. My engineer dua orang tu dah meng'offer' diri untuk pergi with me masa nak collect cheque ( provided that aku dpt discount tu..hopefully lah ). Okay juga tu ada bodyguard yang boleh tolong.

 
...dah ada kereta baru rasa marah bila driver lain buat jalan raya macam dia punya. Mungkin sebab ada sense of ownership...dulu passenger ajer...

No comments: