Friday, April 15, 2005

Not Guilty!!!

Calar lagi...geramnya. That was what i felt semalam. Tak pasal-pasal sebelah kiri kereta near to the tyre kena langgar dgn lorry. Macamana boleh jadi? I tell you macamana. Lepas keluar simpang, i nak masuk the middle lane sebab nak fetch Ham. Dah bagi signal ke kanan..and as usual most of the typical Malaysian driver mana nak bagi jalan. So i pun masuklah middle lane when i got the chance then BAM!!! the lorry behind me entah pandang mana suddenly hit my car. Apa lagi semalam jadi centre of attention...the road users yg passed by that road semua pandang. Ada seorang brother siap berhenti tanya okay ke tak...thanks bro. My colleague pun sempat berhenti kereta bertanya keadaan. Back to the story..luckily my car tak dented. cuma calar sikit and that lorry punya cat melekat to the car body. The lorry driver keluar dgn tersenggih-senggih tanya wtl macamana boleh jadi macam ni. He kata i yang salah. At first i thot i salah, so i mengaku ajelah yang i salah.  Pastu dia kata lorry tu cat ada tertanggal sikit ( nampak macam dah lama ). He requested for some money. I asked him to give my number to his boss and let him call me ( sampai now no one call me on this ). Sempatlah juga ambil gambar tempat yang tertanggal cat..takut lah pulak kena tipu kan.

Bila i sampai depan office Ham, wtl bila fikir balik, I am not the guilty party here. The lorry driver tu yang salah...even he said so that dia tak pandang depan. Tadi bila tanya my colleagues pun, everybody said the lorry yang salah.

Masa nak polish, teringat masa car polish ada kat office. My colleague hari tu pakai sebab kereta dia ada stracthes. So polished kereta using my uncle's car polish yang entah zaman bila punya..masih ada residue of the white paint. Today nak try polish lagi..using the one i have. Hopefully boleh hilang kesan cat tu..

No comments: